Jakt och kjol

Min första jakt någonsin idag, spännande även om det är ett väldigt litet område det jagas på. Ska också betonas att jag inte jagar då jag saknar jaktlicens men skulle gärna vilja ha en men först får vi hitta en bössa som fungerar med min kropp. Men iaf det blev två rundor i skogen där jag och Jockes minsta bror gick som drev.
Ingen jakt lycka denna gången även om vi såg både harar,räv och ett par rådjur.

Förövrigt som vanligt så hinner jag inte allt jag önskar. Gittes va tyvärr stängt men hittade det jag skulle på maxi men det visade sig att jag även hade det hemma typiskt nog. Rundan med hunden hans inte med men kom iaf igång med kjolen som är en del av det jag ska ha på mig på maskeraden på lördag. Bara hoppas den kommer passa sen med alltid lika intressant när man syr på frihand. Men det brukar lyckas turligt nog.

Kvällens middag bestod av lite lyx. Hemmagjord smörgåstårta, satt som bomull runt midjan precis som det ska.
Och som bomull runt midjan har jag lovat mig själv att jag ska gå två varv på elljusspåret imorgon kväll efter jobbet och även trycka in iaf en liten runda på gymmet då motion och träning är bra för hälsan har jag hört.Jag kan ju inte fortsätta sponsra gymmet på det viset som jag gör. Iaf två gånger i veckan är målet. Kan bli intressant om jag lyckas med det iaf sen första veckan ja säger det

Nu är jag helt slut i pannan samtidigt som jag är rastlös för två som vanligt när det vankas läggdags. Men jag behöver sömnen så bara att packa ner sig och försöka sova.

Hej svejs i bärskogen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0