Växtkraft

Vilken växtkraft fröer har igentligen. Bara lite sol,vatten och värme så gror dom i jorden. 
Jag sådde ju lite i söndags och i fredags kikade jag i kragarna. Man kan ju liksom inte låta bli att titta ibland flera gånger om dagen. 

I fredags såg det ut såhär 






Alla fröer har tagit sig och kommer iaf ge någon form av skörd 

Orangeriet är med galet mycket grönt i! Tomater och paprikor växer i mängder. Men nu har en del blad blivit lite gula och de känns som en del plantor står stilla och stampar. Jag behöver då gödsla och har turen att vi har en gödsel platta. Under gödselplattan finns en tank som samlar upp vattnet som kommer från gödseln. Så det är ganska utspätt med regnvatten men det är super att vattna plantorna med så dom får lite gödsel 


Vattnet är alldeles svart och luktar ju inte hallon men de fyller sin funktion. Så nån vattning med svart vatten ibland ger plantan lite gödsel. 

Tjingeling! 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0