April

Månaderna springer mer och mer förbi tycker jag. Speciellt nu när det blir ljusare å ljusare om kvällarna. Det händer mer och mer här hemma hela tiden. 

Den sista boxen i stallet börjar bli klar så att jag i veckan kan sortera kaninungarna efter kön. Kommer bli riktigt bra! Där ska dom bo till den 21/4 för då ska dom med på utställning i Bräkne-Hoby ihopa med sin mamma. Honan behöver också ställas ut och bli stamboksförd för att jag ska kunna sälja ungarna med stamtavla. Så går det när man är hagalen som en annan då lär man sig på vägen om vad som gäller. 
Bara hålla tummarna de går bra den 21/4 men det lär ta hela dagen då där blev 165 kaniner som ska ställas ut. 



Såhär ser boxen ut. Förhoppningen blir den klar imorgon. Så nästa projekt kan komma igång. Det som står högst på listan nu är att dela hönshuset så blommehönsen kan flytta in där också så att det hus dom går i får bli till ungdjur/slakt tuppar. Och ska det byggas en lite gård till dom också. 

Och ett av det viktigaste för att vi ska kunna få grönsaker är växthuset och trädgårdslandet förstås. Sen har jag som alltid med projekt i huet som gärna skulle varit klart igår. Men vi får börja någonstans iaf 

Nu ligger jag på soffan och letar nya avelsägg att stoppa i kläckaren. Medans barnen sover en sväng i sin säng 

Trevlig lördag kväll på er allihopa 
Tjingeling! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0