Långa dagar och veckor

Tisdag och alla <3 dag som vilkenannan dag som helst men lyxar faktiskt till det med lite enkel dekorerad smörgåstårta bara för det är galet gott. 

Men nu till något mer spännande! Jag förstodde ju en hel del plantor för 3veckor sedan på ett ungefär. 

Tomater,paprika,chili och kronärtskockorna har tagit sig fint. Däremot vill nog inte ramslöken alls men det är många som säger den är svår odlad från frö. Ger det ett tag till annars får jag se om jag kan ragga tag på plantor istället.  

Tomat
Kronärtskocka

Till helgen blir det att försöka omskola allt som blivit för stort för dom små krukorna dom står i nu. Lite ny jord med ny näring ska nog få dom att ta sig mer. Blir att omplacera dessa till alla fönster jag har som får sol för att det väntar ännu en omgång fröer som ska försås inomhus nu i februari. 


Minns ni experiment jag gjorde med fjolårets chili och paprika? 
Ja paprikan gick riktigt åt pipsvängen så den har åkt ut. Men chilin däremot är rikrigt fin. Två av dom har även gett lite skörd. Dom som gett skörd får jag nog klippa ner lite så dom blir lite buskigare och inte så långa och gängliga. Dom andra två är lite mer kompakta men ser ut att bli fina plantor till våren som ska få flytta ut i växthuset när väl det är på plats. 

Vi fick ju även en rejäl omgång med snö här i lilla Tollarp. Ca 50cm totalt på två dygn.  Helt galet men fantastiskt vackert. Men idag har det varit lite tö med blå himmel, åtta pluagrader och strålande sol. Men vem klagar lite längtar man ju efter vår och sommar. 


Nu väntar duschen sen den där goda smörgåstårtan. 

Hoppas ni får en fantastiskt fin helt vanlig tisdag! 

Johan
2017-02-14 @ 21:35:33

"Nu till nåt mer spännande"... Hallå ja, smörgåstårtan var ju det mest spännande! :D

Svar: Ha ha ja den satt fint ;)
beckaszoo.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0