3 veckor

Igår blev barnen 3 veckor känns som tiden bara sprungit iväg samtidigt som den sniglar sig fram. 
Vi har varit hemma i ungefär 2 av dessa 3 veckor då vi låg nästan en hel vecka på BB innan vi åkte hem. Allt va bra med oss allihop men jag och tjejen hade lite problem med att komma igång med amningen och valde drf vara kvar längre och få ordentlig hjälp. 

Jag måste även ge fantastisk ros till både BB och förlossningen! 
Jag var extremt nervös för snitt och har gråtit mer än en gång hemma innan dagen kom då vi skulle åka in. Tur som va så blev det planerade snittet av så jag kunde endå förbereda mig ganska bra mentalt. 
Men jag grät trots de som en bebis när dom skulle sätta ryggmärgsbedövningen men de va klart så fort att jag knappt hann med. Å både Jocke å en sköterska höll mig i handen å sköterskan berömde mig hela tiden. 

Bedövningen gick in fort och det gick bra till en början men när jag inte kunde röra benen längre började jag få lite lätt panik och blev ledsen igen. Pulsen ökade men dom va framme och frågade hur jag mådde och försökte aktivkt lugna mig. Fick en höjning på pulsen igen och blev orolig igen när det var dags att sätta kniven i mig. Men efter det var det lugnt. Grabben va först ut och bara en minut senare va tösen ute. 

När båda va ute och jag fått se dom en liten stund rullades dom iväg ihop med Jocke medans dom skulle sy ihop mig. Under detta så hade all oro och nervositet släppt så jag va helt slut och halv sov på operationsbordet. 


Personalen på BB va också helt fantastiska! Snälla, noga med att säga till att man fick ringa för vad som helst. Alla berömde en och va så himla positiva till att jag försökte amma båda vilket jag även får höra från BVC och det stärker defenitv ens självförtroende även om ja tror dom bara säger det för att vara snälla. Sköterskorna kom in två ggr när hormonerna satt in så jag grät och då tröstade dom. Dom va envisa som synden med att hjälpa mig få igång Lill tjejen med amningen. Har nog aldrig haft så många olika människor som tagit mig på brösten men de gav lön för mödan för nu ammar hon också fint. Så det är bara dubbel amning vi ska få kläm på nu så jag inte behöver amma fult så mycket som jag gör nu. 

Jul och allt har flutit på bra och vi har varit iväg flera gånger med som små. Igår prövade jag att själv packa ihop barnen i vagn och ta ena hunden med mig på en promenad då det va så fint väder igår. 
Jag blir ju snart själv hemma vilket är lite läskigt. Men vi njuter i en vecka till av lyxen att ha Jocke hemma hos oss. 




Ett lite väl långt inlägg kanske men de va länge sen jag skrev. Det blir inte så mycket mer gjort än att amma, försöka få dom att somna när magknipet kommer och hälsar på. Passar även på att iaf försöka sova när barnen sover men det går defenitv sådär bara. Man vill ju hinna så mycket annat som djuren, plocka undan osv. Speciellt då det är lite kaos hemma med grejer överallt känner jag men det är en dag imorgon med. 

Ha en fantastisk nyår imorgon allihop! Hoppsan ni haft en fantastiskt år och att det nya året ger er lika mycket glädje som detta året gjort. 
Själva ska vi njuta av att bara vara hemma med lite mat som vi beställt




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0