Höstdags

Det skulle blivit ett inlägg i söndags men sen sprang bara tiden iväg och sen har det varit fullt upp efter jobbet med både scouter och dans. 
Men idag har jag varit ledig och städat hela huset,tvättat,eldat och spikat upp lite tavlor nu är det snart dags för kvällsmat och en stunds socialt med mannen min. Men åter till helgen här kommer det som hände i helgen
 
Nu börjar hösten krypa på trots att tempen på dagtid fortfarande säger runt 20grader vilket är fantastiskt härligt. Det blev att röja undan lite i rabatter i helgen, gräsmattan fick sig en omgång då den fortfarande växer som ogräs. Fick även ner lite lökar i jorden som jag köpte på EKO så nu väntar jag bara på dom sista lökarna samt vitlöken som är beställd. Vitlöken ska ner så for landet är överkört med jordfräsen och gödslat och lökarna ska ner i den rabatt som förhoppningsvis ska bli en peren rabatt där jag inte ska behöva göra mycket mer än rensa ytterst lite ogräs. Men man kan ju alltid drömma med all det ogräs här växer, bara att kämpa på helt enkelt med det. 
 
Skördade även bönorna i helgen, jag ska defenitivt odla mer bönor nästa år som ska torkas och användas till vintern för det lilla det blev i år är knappt lönt. Men man lär sig efterhand och det är alltid lika roligt att pröva sig fram med olika saker. Nästa projekt är att övervinta mina två små stackars kronärtskockor och mina fina chili och paprika plantor. Förhoppningarna är stora då jag hade fått en förhoppningsvis tidigare skörd nästa år framförallt på paprika och chili. 
 
Förövrigt börjar hösten även synas bland löven nu när dom skiftar i alla färger. Hösten är en vacker årstid trots det ofta regnar men när väl solen lyser igenom är det en fantastisk årstid
 
 
Gåvan och demonen busar loss i hagen i det fina vädret som var i helgen
Nytillskottet i form av en söt liten kaninhona som förhoppningsvis ska ge mig lite kaninungar till våren 
 
Vackra höstfärger
Trädgården med en skymt av landet borta vid björkarna
Några av mina vackra pullor som ger oss fina ägg
 
Hoppas på vacker blommning länge till våren
Borlottobönor på torkning



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0