Höst

Hösten är här på riktigt nu och graderna har börjat krypa ner under femman några dagar nu. Hemma händer det en del trots höst och mörker. 

Kaninerna har ynglat av sig så nu är där 3 kullar kaninungar. Tackorna har fått bli klippta och baggen har fått komma till så vi hoppas på alla nio lammar till våren. 


Vi har fått ett fönster och en ytterdörr bytt nu i helgen som var. Och jag fick undanröjt i orangeriet, persikoträden fick komma ner i jorden. Och jag har börjat anlägga en ny rabatt/odlingsyta runt körsbärsträdet 



Rabatten runt orangeriet ska med göras större och få ny kant av samma slag som den runt trädet. Det kommer bli super till nästa sommar med bland annat gott om lavendel som bina gillar. 

Nu väntar vi in den 14/12 för att lämna bagglammen för slakt och dom sista tupparna ska slaktas och malas innan det börjar bli kaninernas tur. 
Ska försöka bli lite bättre på dehär men det går utmärkt att kika in på min Instagram tantpalandet eller min Facebook sida beckaszoo

Tjingeling! 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0