Söndag

Idag hade Jocke tagit alla djuren inklusive mockat till mig det är kärlek på hög nivå enligt mig. Vilket gjorde att jag hann ut på en liten promenad med Pedro och Lollo i det kyliga och dimmiga vädret. Lollo halv trava/trippade fram nästan hela rundan och trots det bara va en liten sväng så va hon nog ganska trött när vi väl kom hem. Hon är ju en riktig liten knubbis den där donnan men det ska vi råda bot på nu när dagarna börjar bli ljusare igen. Så att vi till sommaren kan pröva att köra henne lite med vagn. 

Sen va tanken jag skulle ta tag i att städa ut julen. Ja här finns den fortfarande i form av gran,gardiner å ljusstakar för att jag helt enkelt inte hunnit med och prioterat bort det i veckorna och jobbat mycket. Men det blev inte riktigt som tänkt utan istället fick alla skafferier sig en städning och rensning vilket nog defenitv vart på tiden då där var grejer som hade gott ut för ja länge sedan. Igentligen när man tänker på det är det jävligt illa hur mycket jag faktiskt slängde i matväg. Två fulla sopsäckar med både gamla torrvaror, tomkartonger och annan skit. Men ack så snyggt de blev och lite enklare förhoppningsvis att hålla någorlunda ordning på alla platser. Jag kan iaf inbilla mig att det kommer bli enklare i alla fall ett tag framöver. Och jag ska defenitv bli bättre så det inte blir massa att slänga så himla onödigt! 

Måste bara också visa mina förodlade tomater! Den första bilden är tagen igår kväll och den andra nu på kvällen. Helt fantastiskt hur fort det faktiskt går för ett frö att växa. Så himla spännande och roligt att se när fröet spricker och det gröna börjat titta fram och att det går så fort. Nog inte alla som tar sig men det får dom närmaste dagarna utvisa. 


Nu ligger jag under täcket ovanpå den goa värmefilten och hoppas på att kanske denna natten ska bli en bättre natt än dom senaste i form av sömn. Hoppas helgen varit fin för er alla! 

Hej svejs i blåbärsskogen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0