2017

2016 avslutades på ett magnifikt sätt på örenäs slott med mannen jag älskar. 

Fantastisk god mat och när jag säger det så är det jävligt bra med tanke på hur petig jag är. 
Dansade i mängder så mina fötter värker idag. Ett storslaget fyrverkeri vid tolvslaget och en kyss av mannen. 
Fantastisk helg men borta bra men hemma bäst. Så nu har vi gått över å djur efter helgens passning och Jocke har lagt sig då han ska jobba imorgon medans jag sitter i soffan och grunnar på livet. 

Dehär med nyårslöfte har aldrig varit min grej då jag har alldeles för dålig självdisciplin för att hålla dom. Inget dåligt med det men jag har heller aldrig riktigt förståt meningen med dom. Vrf bara lova sig själv bra saker på nyår eller att man ska sluta med dåliga vanor. Man ska ju göra bra saker för sig själv och andra året runt men det är ju min åsikt. 

Men i år har jag faktiskt ett litet löfte som jag igentligen ständigt jobbar på. Att försöka stressa ner och inte göra så satans mycket saker jämt och ständigt. Saker här hemma som alla tusen projekt eller att alltid ställa upp på allt trots jag väldigt sällan får igen det av något slag. 

Men inser redan på första dagen av det nya året att det är galet kört. Jag har precis beställt mängder med fröer som ska börja sås av så fort ja får hem det, jag anmälde mig och två kompisar i ett svagt ögonblick till poledance för jag tyckte de va en bra idé. Känner inte det är riktigt en lika bra idé just nu men det kommer bli roligt! Jag har även hittat en kurs för biodling som jag ska gå till våren för att kunna ha en bikupa eller två. 

Jag skulle även direkt infinna mig om det skulle behövas oavsett vem det än var trots jag för tillfället inte hör av någon. Ja jag vet jag är inte heller fantastiskt bra på att höra av mig men känner mig allt som oftare extremt exkluderad från allt. Kanske är det för jag själv är dålig på att görav mig, kanske för folk runt mig vet jag alltid har att göra men dom borde också veta att jag alltid har tid för dom, kanske helt enkelt för att folk inte gillar mig. Vad vet jag igentligen. 

Fundera över livet är både bra och dåligt helt enkelt. Man lär sig ofta något nytt om man bara vill antingen om sig själv eller andra. Nu ska vi sluta låta så nedstämd och istället försöka blicka framåt med stora förhoppningar om att 2017 ska bli ännu bättre än 2016 men ännu fler nya bekantskaper, fler äventyr, nya utmaningar, nya lärdomar och fler djur förstås för de kan man aldrig få för mycket av enligt mig iaf. 

Bjuder på tillsist på lite bilder från helgen medans ja ska distrahera min hjärna genom att läsa på om hur jag får igång mina varmbänkar som är påbörjade




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0