Självförsörjande

Idag kunde jag inte låta bli att beställa hem 3 nya böcker. Kliar i fingrarna att få dra igång ännu mer med odlingen nu när snön börjar smälta. 

Dessa 3 böcker hamnar nästa vecka i min brevlåda. Kan knappt bärga mig! 

Blir även att i mars beställa hem en odlingstunnel om det inte till och med blir tidigare för jag helt enkelt inte kan låta bli. 

Jag har denna bok sen innan och även Sara bäckemos bok. 

Dom två sistnämnda är bra böcker om man vill odla hela året i princip som Sara gör. Väldigt spännande läsning där hon delar med sig av sin odling och hur hon gör. 

Den andra boken går igenom allt från odling, djurhållning,slakt och mycket mer. 

Drömmen är att bli så självhushållande det bara går på kött och grönsaker. Skulle även vilja ha en Fjällnära ko eller två men det får vänta tills jag har mer mark. Tänkt att veta precis vart allt kommer ifrån och allt arbete man lagt ner så smakar maten så mycket bättre. 

Nästa helg hämtar vi även hem ensilagen som ska bli min täckodling där bland annat potatisen ska få bo. 
Längtar mig grå efter vår,värme och sol så allt kan komma igång med allt där ute. Det ska byggas,fixas å donas och planteras å allt. 

Ha en fantastisk fin helg på er min består av arbete,arbete å lite arbete till 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0