Kryper närmare

Nu börjar mycket krypa närmare! Imorgon är det bara två veckor kvar tills vi får nycklarna till vårat eget hus. Våran egna gård med stall och mark. Som vanligt har jag storslagna planer men försöker behärska mig. Jag har ju all tid i världen att hinna med försöker jag intala mig även om det inte går så bra. 

Men vi får väl börja med att få nycklarna och flytta in innan jag blir helt hejalös som vanligt. 

Idag är det även exakt en vecka bort tills min 30-års dag infaller. Det för endå en att tänka lite på vad man åstadkommit i livet. Och när jag tänker tillbaka så har jag endå gjort en hel del. Både bra och dåligt, många misstag som man förhoppningsvis har lärt sig av. Mycket lycka,kärlek och vänskap. 


Men det är först nu på senare år om man kan säga så trots jag inte är mer än snart 30 som jag lyckats hitta lite mer rätt i livet. Jag hittade mannen jag förhoppningsvis ska spendera resten av mitt långa liv med, jag hittade ett yrke som jag älskar, jag insåg att lantbruk är något jag vill hålla på med både privat och som yrke. 

Helt enkelt hittat lite mer rätt i livet, missförstå mig inte jag har haft det bra förut men dehär är mer rätt än förut. Jag känner att livet liksom lite faller på plats även om det går i raketfart och det händer massor med stora läskiga men härliga saker samtidigt. Det är bara att omfamna det och försöka följa med. Och kanske men bara kanske släppa lite på kontrollen som jag så gärna har. 

Nu ska jag bädda ner mig efter fyra långa dagar på jobbet medans jag väntar in mannen som är och kört balar på marken vi arrenderar. Och imorgon är det en ledig dag för mig innan jag har fem arbetsdagar kvar innan jag har fyra semesterdagar 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0