Jodå så att...

Trots ett trädgårdsland som har varit helt galet eftersatt och misshandlat så har det endå gett resultat. 


Vitlöken är skördad med ett undermåligt resultat men det lilla där blev hänger på tork ute under tak. Mest sololök då den inte riktigt velat klyfta sig. Gissar lite på den knepiga vår och sommar vi haft som jag upplever gett ett halv taskigt resultat med all odling. 

Den första omgången lök som sattes i våras är skördad och upphängd den med för torkning. 

Nu hoppas jag bara den sista löken tar sig och kommer ikapp så det blir någon lök att förvara över vintern. 

Den tidiga potatisen fick också sig en slutskörd då den blivit hårt angripen av bladmögel. Det blev helt klart godkänt och jag varit och nallat lite sen innan. Många fina päror och väldigt lite skorv. 

Dom där stackars små plantorna av paprika och chili som sett galet risiga ut och ett antal har dött så fick dom äntligen med en omplantering och bättre placering i fönster med mer sol i. 

Så jag hoppas dom kommer igen snart och växer till sig 

Förövrigt är jamboree 2017 över och jag hoppas att jag ska hinna i veckan att lägga upp lite bilder som jag tog med kameran. 
Men efter första arbetsdagen denna veckan är jag lätt slutkörd och tänker passera mig själv vidare till drömmarnas land 

Trevlig kväll och fortsatt härlig vecka 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0