Ännu en vecka

Nu har snart ännu en vecka passerat. Och det är knappt en vecka kvar till kläck i maskinen. Hade tänkt lysa dom ikväll igen bara för att vara säker och plocka bort om där är fler som är tomma. 


I onsdags la jag även 14 blommor ägg under min ruvande Sussex. Det är lite många ägg men jag tror inte där är levande i allihop endå. Men ska bli spännande och se om där kläcks några blommor kycklingar om 19 dagar. 

Nu är även allt omskolat, det sista är förstått inomhus, skockorna har fått flytta ut och en omgång bondbönor är sådda ute. 


Skockorna fick bo i en pallkragar då dom har en tendens att sprida sig som ogräs. Men dom är riktigt stora och fina med blad så det blir en fin skörd hoppas jag på. 

Tomaterna fick sig en tredje omskolning för dom va höga som tusan. Massvis med tomater kommer jag få men det är spännande. 

Har en liten grej kvar att peta ner i jorden som jag ska göra nu så jag kan städa undan efter mig. Och det är jordmandel, alltid roligt att pröva något nytt. 
Så får vi se vad det blir av det. Den ska få bo i kruka då den behöver ganska varmt för att ge någon skörd. 

Att dom här små grässtråna ska bli purjolök är svårt att förstå
Bondbönor som legat i blött innan sådd
Skockorna

Så nu ska dom sättas, sen städa undan för sen ska jag sitta framför datorn hela dagen men lite arbete. För sen är det tillbaka till arbetet imorgon igen 


Ha en fantastisk dag och helg trots det lite gråa vädret! 
Tjingeling! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0