Massage

Massage för hunden är defenitivt något alla bör pröva på! Oavsett om hunden har problem eller inte så är massage aldrig fel. Ja menar du som människa uppskattar för de mesta en skön massage så varför inte låta hunden få det.

Idag var jag och Pedro hos våran massör igen och det är alltid lika populärt även om energin idag sprutade ur honom. Det är extra viktigt känner jag då just Pedro har så mycket muskler och jobbar mycket med dom.

Vi går till en förbannat trevlig och duktig tjej. Som vet vad hon gör och faktiskt är både massör och sjukgymnast för hund. Pedro gillar henne speciellt som på bilderna ovan mutar med lite godis för att han ska ställa sig på balansbenet. Jag ska nog faktiskt införskaffa mig ett sådant och även träna lite hemma med honom. Fick lära mig idag att det är bra för dom små musklerna i lederna.

Men som sagt rekommenderar starkt att iaf pröva nån gång med din hund själv går ja numera ca var 3:e månad för det räcker gott att bara hålla igång och mjuka upp spända muskler.
Är du intresserad av just tjejen jag går till så goggla eller gå in på facebook och sök på treat4dogs så hittar ni henne där. Och jag är ju lite partisk då jag är så nöjd med henne så därför måste ja ju rekommendera just henne.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0