Pumpor & betor

Nu är dom sista betorna skördade och ska tas hand om imorgon. Det blir att torka lite betor, blir nog en burk inlagda till sen har jag inte bestämt mig om jag ska baka lite bröd på några eller om det blir till matlagning i form av soppa eller biffar. Blir det mat lutar det åt biffarför soppa är inte något jag är fantastiskt förtjust över. Men det är ett projekt för imorgon efter arbetet
 
Tagit in mina pumpor med blev inte mer än två stackare på mina två enorma plantor. Men där är tyngd i dom endå den stora vägde in på 6,2kg och den lilla på 4,7kg inte helt illa. Blir gott om kött från den sen när det ska göras hallowen pumpor som man kan göra lite gott på 
 
 
Måste även visa klasen med rädisor jag skördade igår. Det är inte fel och ren lyx att kunna skörda egna rädisor den 3 oktober. Dom fick agera som pålägg idag på knäckemackan med ost, riktigt gott
 
 
Räknade även igenom djuren ordentligt framför allt hönsen då vi sålt några och bytt några.Konstaterade att vi har 48höns och totalt 63djur totalt och det är på gång att utökas. För snart är det dags för mina nya får att flytta hem, mina alldeles egna får! Så spännande så jag knappt kan bärga mig
 
Nu är det snart dags för veckans buggkurs men först lite mat i magen är tanken om jag inte ångrar mig å bestämmer att vi ska trycka i oss lite pizza efter dansen
 
Trevlig kväll!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0