Dagar som dessa

När man faktiskt får något vettigt gjort än fantastiska. Ja känner mindre stress och vi får undan lite av det som stått på schemat.

Idag har vi flyttat runt fåren vilket innebär att mina 3tackor och 1 bagge fått flytta hit. Sen fick ja utgödslat där vi haft hönsen provisoriskt i sommar. Så att vi imorgon kan hämta hem dom 2 sista ja köpt. Tur det är nära då dom två sista är köpta av grannen. Så nu hoppas vi alla 5 tackor brunstar och blir betäckta.
Imorgon ska det bara strös och flyttas ut värpredet ur fårens hus så vi kan hålla dom 2 nya tackorna inne ett par dagar. Varför vi gör detta är för dom kommer från grannen vilket är så pass nära att dom kan få för sig att ta sig över staketet och in till grannen igen där dom bott. Speciellt om dom hör kompisarna bräka och ha sig.

3tackor och 1 bägge av rasen texel

Fick även färdigt det sista med den lilla hönsgården till slakt kycklingarna så dom åkte med ut idag. Så nu kan jag snart gödsla ut där dom gått hela sommaren så hundarna kan få tillbaka sin box igen.

"stege" för att kunna ta sig in och ut i hönsgården
Super läskigt att komma ut för första gången

Blev även hämtat hö till djuren så idag har vi även invigt höhäcken till hästarna. Den va bra läskig men när dom insåg där låg mat gick det mycket bättre. Och dom va nog glada över att få lite gott hö i detta vädret.

Nu håller vi lite kväll med kvällsmat och jag ska göra färdigt inför scoutmötet på måndag då vi ska fira FN-dagen med att berätta lite om FN och barnens rätt. Hoppas jag lyckas få ihop något bra som faktiskt är intressant för barnen.

Trevlig lördag kväll på er




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0