2 veckor

Nu har mina plantor stått inne i 2 veckor och än lever dom. Alla plantor av chilin utom en blev ganska hårt nerklippt då den fortfarande hade frukt.
Just nu ser dom flesta chiliplantorna ut såhär som blev nedklippta

Nya fina blad som kommer så än så länge går det vägen att övervintra men de har ju bara gått 2 veckor så fortsätter hålla tummarna.

Såhär ser det ut på kistan i sovrummet allt fortfarande grönt. Och snart ska dom sista paprika plantorna med klippas ner men väntar ett tag till tills dom börjar vissna lite av sig själva. Så hoppas ja dom tar sig igen efter ned klippning.

Sticklingarna av tomaterna jag tog har rest sig fint och har förhoppningsvis börjat sätta rötter men det bör dom ha gjort. Tomater är lätta att föröka och detta gör att jag kan få tomater tidigare till våren. Spännande att testa sig fram, dör allt är det helt enkelt bara att så nya till våren då det är ganska enkelt att får både paprika,chili å tomat att gro.

Bjuder även på en bild på min orkidée som nu har börjat blomma. Resterande 5 plantor börjar det bli liv i igen också. Sådär lagom till vintern men galet ojämna temperaturer inomhus allt från 16-22. Har upptäckt ett bra och enkelt sätt att vattna orkidéerna genom att helt enkelt ställa dom i vatten och i princip täcka hela krukan med vatten och låta den stå så ett tag så man ser att alla rötter blir gröna igen. Sen får den torka av sig själv i fönstert.

Trevlig kväll på er som läser




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0