Nästa odling

Äntligen fått krypa ner under täcket efter värmefilten värmt upp sängen. Dom stora hästarna har fått komma in för kvällen varav två av dom vart helt galna. Men det är vädret som gör det, nollgradigt dom första gångerna bruksr göra hästarna knäppa likaså den första snön.

Idag blev det middag på två av hönsen vi själva nackat. Just dessa två fick flås då dom hade så många små nya pennor på väg ut då dom bland annat ruggade vid slakt tillfället. Och för dom som inte vet så kallas fjädrarna pennor och växer efterhand ut nya. En gång om året ruggar dom vilket innebär att dom byter fjädrar och ser oftast helt sorgliga ut vid detta tillfälle.

Men åter till det väsentliga idag! Mina odlingar som är en av mina stora intressen.
Idag har jag suttit lite på nätet och spånat inför nästa odlingssäsong och hur jag ska göra för att förlänga den till senare på hösten och ha mer att lagra.
Påbörjat en lista för vad jag vill odla och funderar på att beställa hem. Hoppas nu att vi kommer igång med växthus och mer odlingsyta snart. Så jag kan planera lite mer i detalj hur allt ska se ut och hur mycket jag kan odla av varje och hur många sorter.

Frökungen och impecta är bra sidor men det finns en hel uppsjö med bra sidor
Påbörjad beställningslista

Nu blir de sova! Ännu en dag imorgon som nog lutar åt övertid på jobbet för att hinna färdigt med allt inför avvänjning nästa måndag då jag ska vara på kurs både mån och tis

Njut av den stjärnbeströdda himlen medans det går för det är fantastiskt vackert




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0