Söndag & morsdag

. Som vilken annan dag som helst började den med jobb ett par timmar för min del. Sen vidare mot rigeleje för att fira morsdag med hela familjen i stugan där. 
Blev grillad korv,en sväng ner till stranden och allmänt trevligt och en massa kackel som alltid(vi är en högljudd släkt) 

Resten av kvällen har äntligen spenderats i trädgårdslandet. Och jag har fått sått allt utom bönorna som ligger på blött tills imorgon och det som är förgrott inomhus så som broccoli,blomkål och vitkål. Rotsellerien fjäskar jag fortfarande för som fan då den bara precis har kikat upp. Det är tur den ska stå länge landet om det ens blir någon. Det börjar arta sig riktigt bra nu i landet och jag längtar tills jag kan börja skörda egna grönsaker. Hemmaodlat är utan tvekan det godaste i grönsaksväg. 

Nu njuter vi av kvällen ute med att skriva en gigantisk att göra lista. En del får vänta till höst/vinter som inte är riktigt lika viktigt innan ännu en jobb dag imorgon kallar på oss båda. Kan tro jag längtar till nästa helg för då är jag äntligen ledig! Veckan är full av trädgårsgöra och jag har bestämt mig jag iaf ska sitt upp i sadeln på demonen minst en gång denna veckan. Så är det bara om Jocke så ska behöva lufta mig upp och ur sadeln! 

Hoppas ni haft en fantastiskt morsdag oavsett om du blivit firad eller firat någon. Även ni som tyvärr inte har mamma kvar i livet så ser hon endå dig där uppe på sitt moln så det är bäst du tänker lite extra på henne idag 

Min stiliga sambo ställer upp för bild

Såhär ser den ena rabatten ut nu. Nu väntar jag bara på att blommorna ska gro. Där är sått krasse,malva och solrosor
 
Den långa att göra listan som bara fylls på och aldrig tar slut känns det som 
  




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0