Växer så det knakar

Här hemma växer nu allt så det står härliga till. Det är så roligt att se när det man lagt ner en hel del tid på ger utdelning i form av mat. 

Dessvärre har jag idag fått klippa blasten på en del av pärorna då den nu va hårt angripen av blsdmögel. Resten klarar sig ett litet tag till sen får vi klippa den också. Så nästa år odlar vi sen potatis från utsäde jag köper av mitt jobb istället då den är ekologisk och klarar bättre att stå emot bladmögel. Gallrar bland morötterna och dra lite ogräs har jag med hunnit med och klippa ner lite av mina pumpa plantor. 

Gurkan jag odlar har jag för första gången lyckats med och nu börjar det komma gott om gurkor på den. Förövrigt drömmer jag mig bort till nästa år med större odlingsyta och växthus. 

Har även kommit en bit på baksidan med att plantera dom sista vinbärsbuskarna som r från egna sticklingar från busken här hemma. Även sätt röda vinbär sticklingar och hoppas på ett psr fina buskar av den med nästa år. För just nu är där 6st svarta och 2 röda bara. Vill ha fler rödasom ramar in snyggt runt dom tre träd vi ska plantera. Allt går sakta men säkert framåt även om det för min smak går alldeles för långsamt. Men det är bara att andas och vänta när man vet att det kommer bli klart iaf detta året.

Nu njuter jag 5min i min fina stolhamock innan det är dags för ännu ett kalas idag. 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0