Trött,sleden och lite trött till

Ja jo som rubriken på skriver är jag för tillfället alltid ruggigt trött och sleden med en huvudvärk som kommer och går avigt och rätt. Men jag ser snart ljuset i tunneln med att få mer tid.
Tid till allt som behövs göras hemma innan höst/vintern är här. Det går ju tyvärr fort som tusan tills det är dags för mörka kvällar redan vid 16 och massor med regn och snö. Inte för det gör mig så mycket men där är en del som ska göras innan dess.

Har iaf nu i veckan fått ner fröer i mina pallkragar och byggt lock till dom. Eller snarare Jocke och hans lillebror(våran minidräng) har byggt dom till mig. Jag har bara satt på plasten så nu hoppas jag på skörd av bland annat lite spenat och sallad i höst/vinter. Ska bli spännande och se.

Gjort ett litet smultronland med av alla sticklingar från smultronplantorna. Mysigt och kunna gå och plocka smultron sådär i rabatten

Scout mötet igår gick super bra med 10galna ungar som alla pratade i mun på varandra. Men det va fantastiskt roligt och nästa möte om 2veckor ska jag hålla i. Lite lätt nervös men det kommer gå bra. Vi ska ta märket plåstra så dom får lära sig lite om vad som händer när någon har ont/skadad vilket passar utmärkt då vi tog knivbeviset igår. Även beställt en skjorta till mig så jag med kan sätta på märkena på den vilket gör det lite extra roligt om man gör dom mer ihop med barnen.

Förövrigt är det inte mycket mer spännande än så som händer just nu. Ska försöka vila upp mig lite ikväll i hopp om att huvudvärken som kommit krypande idag igen slå ge med sig. Så lite kvällsmat,ett avsnitt och sen bädda ner sig så ska vi nog få rättsida på det också.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0