Odling

Odlingen tar mer och mer fart här hemma. Man får försöka ta en liten sak varje dag helt enkelt. 
I helgen fick jag hjälp så de blev lite omplantering av alla tomater och kronärtskocka. 

Köksbordet är bra till mycket när det är kallt ute. Även fått min första stickling av sötpotatisen. Den bör va mellan 10-15cm innan man bryter av den och sätter den i vatten. Nu ska den bara få rötter innan den ska planteras. 

Hade även hjälp med att få färdig ens boxen i stallet till kanin/höns. Blev fantastiskt bra! Grabbarna är helt enkelt duktiga. 
Så till helgen åker kycklingarna ut innan nästa omgång kläcker nästa vecka. 




Idag har vi båda varit lediga då barnen fått sin 3-månaders spruta. Så nu på eftermiddagen gick Jocke en lång runda med barnvagn och Pedro. Jag fick en stund i trädgården och omskolning av gurka. 


Gurkan är lite av ett experiment. Gurka växer fort och är igentligen alldeles för tidigt att så. Men tanken är att dom ska ge tidig skörd inne i söder fönster. Så idag är dom implanterade, uppbundna och ställda i ett av fönstren i sovrummet. 


 Nu väntar vi mysandes i soffan på att Jocke ska komma hem med mat efter en runda hos korna som är igång att kalva 

Tjingeling 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0