Nyår

Gårdagen här vart i princip som vilken annan dag som helst. 
Vi låg på soffan allihop så gott som hela dagen. Framemot kvällen så gjorde ja färdigt de sista med Jockes bokföring för detta året. 



Lite speciellt försökte vi få det igår även om jag själv va helt utan lust för nyår. Så vi beställde mat från Ica i Tollarp, 3-rätters för 250:-/Pers. 

Förrätten bestod av en ostbricka. Här får dom defenitv full pott. Fina grejer, gott, ganska mycket för bara två personer. Marmeladen va helt fantastiskt god. Jag skivade upp två grovbröd mackor som lite extra till men de som va på brickan va helt klart nog. 

Varmrätten bestod av potatisgratäng, fläskfilé eller kyckling. Till det sallad och beasås eller zatzikisås. 
Här vart jag inte lika imponerad faktiskt. Köttet va saftigt så det kan jag inte säga något om. Men de va ganska smaklöst både kött och gratäng enligt min mening. Kycklingen va stoppad med vad som såg ut som mozzarella men det va så lite så det knappt va lönt. Men däremot var det mycket mat här med 


Desserten vad en vit choklad pannacotta. Den va len och fin men lite väl söt och med en kraftig smak av vanilj. 

Men för pengarna va det värt det och jag tycker Ica gjort ett bra jobb 
Hoppas alla hade en härlig nyårskväll igår och att 2018 blir lika fantastiskt som 2017
Själv har jag mängder med planer som alltid som jag förhoppningsvis redan ska kunna börja med i veckan innan Jocke börjar jobba igen. 

Fortsatt trevlig 1januarie på er 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0