Lite nytta

Helgen lyckades vi få undan lite. Jocke och Niclas gödslade ur hos får och hästar. Dom han även med att trycka stolpar till den nya hagen till fåren. 

Jag fick upp löken och hängde den på tork. Björnbären fick sig en spaljé och blev upphängda med balaband tills den växt till sig. Ser inte klokt ut men de får duga. Det blev lite sått i pallkragarna och lite sånt små pyssel. 
Orangeriet växer så det är galet och jag lär få massa fler fina paprikor. Och jag väntar tålmodig på tomaterna som ska mogna. Och nyfiket väntar på och ser om där blir några sötpotatisar i baljorna. 


Barnen hade det bra hos farmor och farfar nästan hela dagen.  
Tack och lov för farmor/farfar, mormor/morfar Magnus och Jockes farmor och farfar. Utan dessa människor hade vi aldrig fått livet att gå ihop med barnen, två företag, ett heltidsjobb och hemmet. 

Farmor/farfar och mormor/morfar Magnus som mer än gärna och ofta har barnen så vi kan göra något här hemma båda två. Jockes farmor och farfar som sliter på brearöd med att hjälpa till med allt med djur och jord där. 
Dessa människor gör helt enkelt att våran vardag går ihop för de mesta. Här e uppställt för de mesta, fullt ös i princip alltid men både vi och barnen är glada endå. 

Tack helt enkelt för ni finns och för vi har sån tur att ni mer än gärna hjälper till. Det är inte alla som har de så bra. 
Nu sover barnen så jag han slänga ihopa detta korta inlägg. Och nu ska jag med göra dom sällskap och försöka sova bort våra förkylningar. 

Tjingeling














Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0