Tomater

Tomaterna har sprungit iväg lite på höjden och är lite rangliga. Och det dröjer ett tag till tills det går att ställa ut dom i växthuset. Både för värmen och att det inte är färdigt. 

Så nu ikväll har jag klippt av fler av plantorna till lagom höjd. Det jag klippt av har jag plockat bort lite blad på och satt i vatten. Nu ska dom bara få rötter och sen planteras dom. Det innebär jag får flera plantor på ett frö. Detta kan man fortsätta med hela säsongen och även övervintra. Men det är ett helt annat projekt 



Nu ikväll när jag gick ut till fåren med hade de äntligen kommit fler lamm! En av Oxford tackorna hade fått två små 


Tjingeling! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0