Påsken

Påsken är förbi och vi har firat med båda familjerna. Även fått en del gjort här hemma speciellt jag med mina odlingar. 

Fått alla tomater och paprikor omskolade igen. Än så länge har vi 60 tomater och 25 paprikor. Tur vi köpt ett stort växthus som vi ska börja sätta ihop nu i veckan. Eller ja Niclas är snäll och spenderar delar av sitt påsklov med att hjälpa till här hemma. 



Hela köket ser ut som ett trädgårdsland. Hyllan är full igen med alla försådder ja fått ner idag och alla fönster är med nästan fulla. 
Idag fick jag ner dessa fröer 

Sötpotatis försöket har gett mängder med sticklingar som nu är satta i jord där dom ska stå tills dom ska planteras ut i växthuset. 
Gurkorna i fönstret går det också bra för och där börjar komma pytte små gurkor. 


Vi lyckades även i helgen komma helt överens om vart växthuset ska stå och hur resten av trädgårdslandet ska se ut. Så nu ska bara den där sista snön som kom idag smälta bort så vi kan sätta harven i gräset för snart är det dags att sätta första omgången potatis som ska ätas i sommar. 

Tjingeling! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0