Undan för undan

En ledig dag här en ledig helg där gör mycket för att man ska hinna med lite av allt det man måste och vill. 

Både jag och Jocke va lediga i helgen efter att jag jobbat fyra helger på rad. 

I lördags hade vi vår "lilla dräng" här som hjälpte till vilket alltid är uppskattat och tacksamt. Plus att då har jag mer än en att "köra" med och sätta i arbete. 

Lördagen bestod för min del att klippa fåren så nu är alla ny friserade. Men tacka gudarna det inte är en skönhetstävling för vi hade då inte kommit långt i den. Men det fyller sin funktion och till nästa år har jag säkert fått in det lite till så det blir ännu bättre. 

Grabbarna gick över sommarhagen till hästarna. Snart äntligen dags att släppa dom på grönbete! Ska bli så skönt att slippa mocka var eviga dag. Dom va snabba så dom hann även med att fixa så gässen kan ja tillgång till resten av hagen men inga får eller hästar kommer in till gässen. Dom verkar defenitv nöjda att få lov att strosa runt i hagen och visa att det är dom som är kungar. 

Söndagen började med att man vaknade okristligt tidigt kl fem och halv sju gav jag upp och masade rumpan ur sängen. Hästarna fick komma ut och kameran fick med följa med ut det var ju en fantastiskt fin morgon. Han mocka med innan Jocke vaknade och vi åkte iväg på en lite utflykt till pannkaksladan. 

Riktigt gott och proppmätta blev vi. Lite dyrt kan jag tycka för att bara köra dit så som vi gjorde men det var mycket för att komma hemifrån lite och umgås. 

Det gjordes en djupströbädd till mina jordgubbar som fick flytta dit och dom nyköpta hallon plantorna fick komma i jorden. 

Helgen iaf min helg avslutades med korvgrillning och eld på brearöd. Mysigt men lite kyligt mot slutet. En bra ledig helg över helt enkelt och jag känner mig någorlunda nöjd över vad vi åstadkommit här hemma. 


 Nu är kvällsmaten nästan klar och jag tar min trötta lata rumpa och placerar mig i soffan. 
På återseende hoppas jag och önskar er en härlig kväll 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0