Sorg

Att sörja tillhör livets gilla gång, alla sörjer vi på olika sätt. Visa sörjer länge för såren aldrig riktigt läker och visa går det fortare för. Men oavsett sörjer vi alla när det händer något. 
 
Idag begravde vi min farfar då han 93år gammal gått vidare till nästa liv. Jag är ledsen men sörjer inte vilket i mina ögon inte är konstigt.
Ja menar farfar blev gammal, han har levt ett långt liv. Levt ett fint liv med sin kärlek, min farmor. Fått två fantastiska barn som vuxit upp till fantastiska människor. Dessa barn har själv fått vars två barn som numera är vuxna med egna liv. Fyra fina barnbarn som fått tillbringa tid med pepparkaksbak, jular, vara med i trädgårdslandet. 
Han har haft jobb han älskat både som konditor och senare som kyrkvaktmästare. Han har burit med sig en stor tro på gud, en enormt hjärta med att fixa och dona i och omkring kyrkan. 
Han har helt enkelt levt ett väldigt långt och lyckligt liv med massor med kärlek runt sig. Farmor gick vidare före farfar men numera är dom tillsammans igen. 
 
I mina ögon finns där igentligen inget att sörja för dom är tillsammans och lyckliga igen efter ett väldigt långt liv med mängder med fina människor runt sig men det är jag och det är väl så jag sörjer denna gången.
Det är liksom ganska okej tror jag
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0