Go bananas

Idag kom äntligen min beställning av fröer från impecta. I år valde jag att beställa allt från samma för det blev enklast så plus dom hade det jag ville ha och lite till. 


När jag öppnade lådan insåg jag att jag nog gick lite bananas med beställningen då det visst slutade med 67 fröpåsar. Nu är visa två påsar av en sort men endå. Tur jag vi ska göra ett större land så jag får plats med allt. 
Nu ska lampan in så jag kan börja förgro en del och sen försöka se till så den där sabla varmbänken kommer igång ordentligt så jag kan sätta ut tidiga försådder. 

Imorgon ska alla påsar sorteras och planeras ytterligare för. Och vi ska bestämma oss för hur vi ska börja med den nya odlingsytan. Diskuteras en del om den ska harvas upp eller täckodlas. För och nackdelar med båda helt enkelt. 

Men nu ska det skickas iväg ett sms till mina scouter då vi startar upp igen efter juluppehållet på måndag. Sen total däcka om vi ska orka med dagen imorgon också. Klocka ringer snuskigt tidigt då det är grisningsvecka 

Såhär ser 67 fröpåsar ut till ett värde av 2000. Måtte de ge en bra skörd! 


Go natt på er! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0