Drömmar

Sitter och kikar på mandelmans på tv4 och känner bara vilken lycka att få ha de så. Drömmer mig bort tills jag förhoppningsvis kan ha de sådär själv. Just nu får jag jobba med det jag har men små små ändringar och medel komma ytterligare en liten bit på vägen. 


Bin ska införskaffas till våren, hämtar nya höns i slutet av månaden som ska genbansk anslutas. Bearbetar Jocke fortfarande på att jag ska få ha en ko och gris här hemma. Det går sådär men bara att fortsätta smöra på. 

Förövrigt angående programmet så älskar jag det! Han är ju så himla härlig och man kan inte annat än bli glad. Såna människor är förebild för min egen dröm om självförsörjande och gårdbutik

Fick ju frö beställningen häromdagen och idag har jag gått igenom och planerat vilka jag ska förså och när. 

I helgen är det dags att ta in lampan och börja förstå bland annat chili och paprika som sen ska få flytta ut i växthuset som ska byggas. 

Såhär ser 67 påsar med fröer ut. Det ska bli så spännande att se allt gro och förhoppningsvis ge bra skörd. Och en hel del nytt spännande som blocolo, havrerot och jordmandel bland annat. 

Nu väntar sängen för programmet är slut och det är arbetsdag imorgon med. 


Hejs svejs från mig i skogen 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0