26/2

Februari har snart passerat med sin beskärda del av både regn och snö. Men just i detta ögonblick regnar förhoppningsvis den sista snön bort för denna vinter. 


Det har varit en händelserik helg med larm på jobbet, hämtning av nya djur, lagning av bilar och mycket mer vilket stillar min stressade och rastlösa själ. 

8st gäss är installerade på gården

Hämtat en kaninbur för framtida aveln som inte är allt för långt bort. Ska bli spännande när väl hannen flyttat hit och första kullen kommer. 


Grabbarna har varit väldigt hjälpsamma som alltid och byggt ihop min nya odlingshylla så jag kan förodla mer inomhus. Den blev riktigt bra och gott om plats med bra ljus

Medans grabbarna pysslade med bland annat hyllan så bakade jag en omgång bröd där jag nyttjade torkad rödbeta och squash från ifjor. Blev väldigt gott och en härlig färg på brödet. 

Va ju även tvungen att så lite till nu ikväll framför teven då hyllan vart klar. Så idag har jag sått purjolök, rotselleri,broccolo, broccoli och 2 sorters blomkål där en blir lila. Tomaterna fick sig även en omskolning i veckan så dom fick flytta från fönsterna som ger för dåligt med ljus så här tidigt på året in i den nya hylla.  

Mina 3 nya böcker har jag med hämtat ut nu. Så ser framemot spännande läsning och massor med inspiration. 


Kunde inte heller motstå att köpa en första omgången med sättlök som jag tänkt sätta inom en snar framtid. 

Nu kallar sängen för ännu en jobbdag imorgon och en runda på csk för röntgen av tummen. 

Hoppas ni haft en fantastisk helg för min har helt klart varit härlig 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0