En helt vanlig dag

Började jobba 7 imorse inget mer spännande än så med det. Hem och snabb duscha innan möte ett par timmar med scouterna för att planera hösten lite. 


Sen hem igen och gå på bajsjakt som jag så fint kalla det. Den lite mindre glamorösa sidan av att ha djur. Jag vill inte avmaska i förebyggande så då tar man något som heter träckprov och skickar med posten till ett labb som testar det. 
Så med plastpåsar som proverna skulle ligga i stod jag och glodde på fårens tills dom gjorde det dom skulle. Baggarna vart lite mer svårt flörtade än damerna men alla levererade endå ganska fort. 
Så nu ligger provet i kylen för att kunna läggas på lådan imorgon strax innan dom tömmer lådorna. 

Kvällsmaten serverades i form av färdig köpt sallad ute i hästhagen vid vårt nya hus. Sommarbetet som dom haft behövde sig en putsning då dom inte hunnit beta undan allt och som petiga hästar kan man inte äta vad som helst. Så får var massor under det höga nervissnade gräset som kom fram nu. Så nu borde betet räcka ett tag till innan vi behöver börja utfodra 

Har fortfarande lite svårt att förstå att dehär huset snart är vårt. Knappt 14dagar kvar tills vi får nycklarna! Jag ska försöka köra lite häst grejer antingen nästa vecka eller veckan därpå. Så jag får undan lite grejer iaf. Man har ju ganska gott om det och ofta mer än vad man tror. Tur jag är van vid att flytta 


Tjingeling i lingonskogen på er för nu är det dags att sova efter gjort lite pappersarbete gjort också. En ganska effektiv dag faktiskt 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0