Påsk kycklingar

I fredags när jag kom hem från jobbet hittade jag en liten kyckling som tagit sig igenom skalet! Så spännande så den i fredags har det varit full gång med hålslag och nya kycklingar. 


Dom som är torra har fått flytta till en bur inne med värmelampa som dom behöver i ett par veckor tills dom satt sina fjädrar. 
Så av arton ägg har tretton ägg kläckts, två som är på väg ut så det blir iaf totalt femton kycklingar vilket defenitv är godkänt det innebär att tupparna gör sitt jobb bra. 

Själv dör ja sötdöden lite och har ett flin från öra till öra varje gång jag tittar på dom. Man kan liksom inte låta bli! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0