Snålröra,tårtor och fredag

Tro det eller ej men nu har tanten ledigt i två hela dagar plus jag bara jobbar 2,5h idag. Rena lyxen och de ska bli så galet skönt!
Blev en snabb sväng till stan för bland annat willys så ja kunde handla lite till mitt kalas på söndag. Ja jag vet jag har lyckats lägga de på den 11/9 alla har påpekat de. Men så går de när man har dålig koll helt enkelt.

Bakat två tårtbottnar och en tredje ska in sen om en stund. Mannen min rastar hunden och har även hunnit med att klippa gräset på innergården och mixat snålröran och stoppst den i frysen.
Däremot ska jag inte baka mer än tårtor för första gången på bra länge har jag faktiskt köpt kakor till mitt kalas. Lite för jag känner tiden är dålig och för att jag helt enkelt inte orkar eller har lust nu nör jag väl är ledig. Så tårtorna blir hemmabakade men resten blir köpekakor. Ibland blir de så helt enkelt bara.

Snålröra som passar utmärkt istället för krossade tomater eller som grund i en soppa
2/3 bottnar till söndagens tårtor

Nu väntar en dusch och lite kvällsmat innan jag fortsätter i köket.
Ha en förbannat bra helg för de ska ta mig fan ja ha




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0