Glädje

Det är glädjen i dom små sakerna som gör tillvaron i livet helt enkelt. 
Idag firade vi lilla max eller ja lilla å lilla han är inte så liten idag fyllde han hela 7år. Stor grabb full av hyss, kärlek,omtanke, envishet och helt underbar en av mina favoritgrabbar helt enkelt. 
 
 
 
 
 
En annan glädje är att kunna skörda det man själv odlat. Idag skördade jag dom sista tomaterna, en del fortfarande gröna men dom får efter mogna inomhus. Eller så funderar jag på att röra ihop en egen krossade tomater att stoppa i frysen till vinterns köttfärssåser. Blir defenititvt mer plantor till nästa år av tomater för mer skörd så man kan pröva lite annat roligt som soltorkade tomater. Skördat två små stackars paprikor också och ska nu i veckan plantera om dessa plantor, klippa ner dom lite och ställa in dom i huset där jag hoppas dom ska överleva vintern utan att få löss eller helt enkelt dö. Paprika är trots allt flerårig i varmare klimat. 
 
Morötterna, löken och potatisen ska bli kvällens middag i form av ungsrostade med lite salt, peppar och chiliflakes. Vissa morötter är bra större än andra och växt så det knakat. Det är även dags nu i veckan att rycka upp alla rödbetor och snart även all potatis så vi kan gödsla landet med lite koskit och jordfräs. Maten står i ungen och jag ska inte göra många knop till då arbetstiden denna vecka är 5-14. 
 
Hoppas ni haft en fantastisk helg och får en bra vecka
 
 
 
m
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0