Eldigt rött

Idag slänger vi in mest bilder lite bilder bland annat på höstfina färger som sprakar precis runt knuten, betorna jag plockade upp häromdagen och odlingen
 
Enjoy! 
 
Blåbären börjar ändra färg till en vackert eldigt röd färg
 
 
 
 
 
Här är fantasktiskt vackert i naturen uppe på åsen
 
Betorna innan rivning och torken, En härlig färg på dom. Nästa år blir det lite polka betor också 
 
Betorna rivna och lagda i min fina tork. Lätt en av dom bästa köpen på länge
Slut resultatet är nu packat i en burk för anvädning när det passar. Ska bli spännande att pröva det sen. Tanken är att torka lite kött med för att kunna ha det när jag väl får tummen loss till att komma ut och tälta/vandra. 
 
Spenat trängs med mangold i en pallkrage
Det växer så det knakar i mina pallkragar
 
Kinesisk kål som står i en av pallkragarna
Att kunna plocka sockerärtor i oktober i trädgårdslandet
Min beställning på lite blomlökar är idag uthämtat och mina vitlökar som ska sättas. Kommer bli massa vitlök nästa år nu ska den bara ner i trädgårdslandet innan tjälen kommer 
Idag blev äntligen både chiliplantor och paprikaplantor omplanterade med ny jord och större krukor/spannar och fick flytta in. Chilisarna är avklippta och en paprika är avklippt dom andra har fortarande blommor så dom får vara kvar som dom är ett tag till. Så håller jag alla tummar och tår att dom alla överlever till våren. I bakgrunden syns även en liten kruka där jag prövat ta sticklingar från mina än levande tomtatplantor för att ha ett litet försprång på våren. 
Eldat i kaminen sen jag kom hem så nu ärhär vamt och gott tycker jag medans joce håller på att dö i värmeslag och jag lätt hade kunnat ha lite varmare. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0