Lite jul feeling

Kort hajken med barnen gick fantastiskt smidigt. Inge bråk ellet tjafs trots 18 barn både dom i min grupp 10-12 och gruppen under 8-9. Det hade ordnats mörker spår och vi hade lite skön sång utomhus efter kvällsmaten va gjord. Idag blev det tipsrunda med gåtor och chifferna jag hade ordnat. Dom är defenitivt smartaste dom där barnen än vad många tror. En härlig fredagskväll och lördag dag med ungarna.

Väl hemma igen blev de mockat till hästarna,garp fick sin spruta penicillin och resten av djuren fick sin dagliga översyn och mat. Väl inne blev maten lagad i form av kyckling fajitas med lite grönsaker,tortilla bröd och creme fraiche. Mäta å belåtna efter det. Fick även tummen loss att sätta mig vid symaskinen.

Jocke höll mig sällskap på kökssoffan medans jag satt vid symaskinen

Så nu är äntligen mina julgardiner färdig sydda bara ett år efter jag köpt tyget men bättre sent än aldrig och då har jag fått undan det så jag kan påbörja mina kläder till maskeraden nästa helg. Ute i god tid som vanligt helt enkelt.
Va bara tvungen och iaf sätta upp gardinerna och ljusstakarna i vardagsrummet. Blev skit bra speciellt med mina hemmapysslade ljusstakar. Ingen liknar de andra. Och den där jul feelingen infann sig. Julen är ju så himla mysig (om man bortser från maten med tanke på hur petig jag är med den) med alla fina ljus,snö,granen,julpynt,bakning och mycket mer.

Nu nerbäddad för imorgon bitti blir det tidig bullfrukost för sen ut i skogen för lite jakt innan det ska hinnas med att hämta en hylla hos pappa,inom gittes tygkälla,alla dom vanliga sysslorna,sy lite dräkt,förhoppningsvis utforska skogen lite mer här hemma och kanske även hinna njuta en stund i soffan och bara ha helg hemma

Hej hopp plommonstop!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0