Kaos

Ordet kaos är just nu en bra beskrivning på hur mitt liv ser ut. 

Det är kaos inomhus vilket innebär att jag skulle behövt städa för över en vecka sedan då damråttorna börjar bli lik stora som katterna, uppställt överallt, skitiga fönster, damm överallt. Totalt kaos 

Det är kaos utomhus där gräsmattan och omliggande gräs ytor börjar bli lätt vildvuxna. Rabatter skulle behöva rensas, där måste sås i landet, stallar och längor skulle behöva städas. Får huset behövs göslas ut så vi kan få väck containern så där kan göras vid, bränne som behöver klyvas och stuvas undan. 

Det är totalt kaos i min hjärna vilket innebär att jag glömmer hälften av allt jag ska göra, jag har lyckats bli förkyld vilket innebär jag orkar inget, jag har sju tusen saker jag så gärna vill göra men inte hinner med. Och ovanpå det sover jag dåligt så sömnkontot ligger ju inte direkt på plus.

Det är kaos på jobbet vilket innebär jag jobbar en helvetets massa, en hel del mer än vanligt. 

Jag får dåligt samvete och blir stressad för jag inte hinner med något av allt det jag "måste" och vill. Jag vill hinna med att rida en tur, strosa i skogen med hunden, träffa vänner utan att behöva känna mig stressad, hinna umgås med Jocke mer än bara dom där fem minuterna medans vi äter innan det är dags att gå och lägga sig. 

Totalt kaos helt enkelt överallt och jag skulle kunna tänka mig att skrika rakt ut om jag inte varit så satans hes och ont i halsen. Eller lägga mig under en sten och stanna där ett par månader. 

Gnällig Arne jag vet men ibland får man göra det med. Så nu blir de röka en cigg till, tycka synd om mig själv för att sen rycka upp mig och ta en dusch,äta en korv i bröd och sen sova






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0