En riktig mansförkylning

Jag har åkt på en riktig mansförkylning och känner mig gnälligare än nånsin. Vilket går super bra ihop med grisning på jobb då man behöver va klar i bollen. Men förhoppningsvis släpper den fortare än fan själv. 

Övrigt så har jag nu påbörjat två rabatter eller snarare små blomsterbäddar. Ni vet all ull från fåren? Istället för att slänga den använder jag den som täckmaterial i botten. Så nu ska det bara på jord och blomfröna ska sås. Såhär ser det ut just nu. 
Under fläderträdet blir det en rabatt 

Och en runt flaggstången vid trädgårdslandet 

Även fått tag på lite sticklingar från röda vinbär så nu ska dom stå i kruka med jord till näst högst då dom förhoppningsvis satt tillräckligt med rötter. Svart vinbären är redo denna höst att planteras ut i trädgårdslandet ihop med dom andra två som står där. Dom lär nog inte generera några bär varken detta eller nästa men förhoppningsvis året där på. Tur som är har jag redan en stor buske svarta som ger bra skörd. 
  
Svarta i enskilda krukor och röda i den bruna krukan

Vi har även planerat vart alla bönor slå sås i landet då det behövs spaljé till allihop. Den blir bondbönor,rosenbönor,borlottobönor och sockerärtor. Sockerärtor äts färsk eller styckfryses. Medans resterande bönor ska jag ge mig in på att torka för bruk i vinter. Håller tummarna det går vägen då det är första gången men det är ju så roligt att pröva. Önskar bara jag hade mer tid för än är inget sått. 

Nu väntar en skön dusch, sängen skall renbäddas sen bäddar jag ner mig för natten med middagen i sängen och försöker kurera min mansförkylning 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0