Att ta bort en vän

Att välja att ta bort ett av sina djur är aldrig lätt tyvärr. Men efter noga övervägande och två veterinärer som tittat på honom och min egen bedömning så måste det tyvärr göras. 

Min lilla Sigge har tumörer på utsidan av kroppen i lymfkörtlarna och till stor sannolikhet även på insidan varar drf han aldrig bli riktigt bra i magen oavsett vad vi försökt. Vilket innebär att imorgon bitti skall han avlivas. Jag har valt kanske inte det mest humana sättet men det smidigaste och det låter hemskt men det billigaste. Då avlivning av ett så stort djur kostar mycket pengar då en kadaverbil måste hämta honom och ta honom till förbränning. 

Däremot kommer han få lugnande av mig innan både för att han ska vara lugn och för han inte ska veta vad som kommer. Det gör ont i magen och hjärtat av att jg måste göra såhär. Men det är för hans skull innan han blir sämre och riktigt dålig. Han har fått två fina år som en go pensionär men några korta skritt promenader i skogen, fått fina gröna beten på sommaren,en varm box på vintern och massvis med kärlek. 

Så imorgon får han skritta vidare på dom gröna ängarna och så hoppas jag hans bästa vän och eviga följeslagare kommer klara sig utan honom där hemma i hagen 

  
   
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0