Upptagen kvinna

Som dom flesta i min närhet vet har jag alltid sju tusen grejor igång samtidigt som jag ska hinna med arbete och ställer upp så fort någon   behöver hjälp. Sån e jag liksom men jag jobbar på att dra ner på tempot lite för min egen skull och för Jockes skull då jag för det mesta har alldeles för mycket på gång så vi inte riktigt hinner med varandra.

Men dom senaste dagarna har jag haft en period där jag inte tycker något är roligt och ingen lust eller ork till att göra något. Så till nästa vecka har ska jag sätta några mål som jag SKA göra och allt utöver det är en bonus om jag hinner med det. 

 1. Gå ca 20 000 steg om dagen vilket innebär jag ska ut med hunden varje dag. Då ska det också tilläggas att jag går i snitt 11000-12000 steg bara på jobbet. 

2. Jag ska rida minst 3ggr så hästarna kommer igång. 

3.pannrummet/tvättstugan ska målas golv och väggar. 

4. Påbörja stängning av sista hagen till fåren
 
Utöver detta är det alla vanliga rutiner med matlagning,arbete,se över alla djuren. Men ganska lagom med arbete kan jag tycka då dagarna fortfarande är ljusa långt efter 21 på kvällarna.

Förhoppningsvis ska jag även hinna gå in till grannen och kika tacklamm som jag ska köpa för nu är äntligen SE-numert på plats. 

Nu däremot är det rensa ogräs på menyn medans grabbarna tömmer hästsläpen på bränne innan det blir kalas kl.13 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beckaszoo.blogg.se

Här kan du läsa om mitt liv som "trottoarbonde" med djur, arbete, odling och mer därtill

RSS 2.0